Przejdź do głównej zawartości

Woda jest w Rzymie za darmo - Mignanego, Włochy, epizod 1

"Ale tę Mszę mogą odwołać z powodu pustych ławek" - usłyszałam.🙊 Tu na wsi wiernych można zazwyczaj policzyć na palcach. Zaryzykowaliśmy.





O północy uprzejmy pan pod kościołem poinformował, że Pasterki nie odwołano, ale przesunięto ją na... półtorej godziny wcześniej. 

Rozpędzonym na górskich zakrętach autkiem szukaliśmy kolejnego kościoła. Zatrzymaliśmy się w Mignanego. 

Tam nie tylko "była Pasterka". Powitała nas... żywa szopka: po wyściełanej liśćmi i sianem posadzce przybył szereg biblijnych postaci z owieczką (która odpowiadała księdzu głośniej, niż wierni), a do kompletu wśród tłumu był pies, ale już tylko w roli biernego obserwatora. Co więcej, roześmiany św. Józef podał mi dłoń na znak pokoju, a za nim kilku aniołków i pastuszków.

Chcieliśmy uczestniczyć w skromnej Mszy w towarzystwie kilku wiernych z wiejskiej parafii. Trafiliśmy w sam środek betlejemskiej historii, która postanowiła się powtórzyć.

Myślę, że pasterze, którzy dotarli do stajenki ponad dwa tysiące lat temu, byli równie zaskoczeni, jak my tej nocy. 





Dlaczego Woda jest w Rzymie za darmo? Opis cyklu znajduje się tutaj, a wyjaśnienie nazwy tu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

15 października

 popłynął czerwony ocean a może to wypłynęło moje pęknięte już na zawsze serce? * * * był tak boleśnie nieruchomy ten maleńki wielki człowiek na szarym ekranie monitora tak rozpaczliwie szukałam najdelikatniejszego muśnięcia palcem najsłabszego uderzenia mikroskopijnego serca która jeszcze niedawno biło tak radośnie i tak wielką pozostawił  pustkę w moim brzuchu sercu i życiu

Potrzebuję Cię... na chwilę

Dawno, dawno temu wpadł mi w ręce wywiad ze sławną aktorką... Nie pamiętam, kto to był, niestety. Powiedziała ona, że wierzy, iż różne osoby zsyłane są nam na pewne etapy naszego życia. Bardzo mnie to oburzyło. Niedawno uświadomiłam sobie, że ja właśnie tak żyję. I bardzo mi z tym dobrze.

Ciemna strona podróżowania

O pozytywach poznawania nowych miejsc mogłabym pisać bez końca.  Są jednak sytuacje, które ciążą bardziej, niż wielka walizka, kiedy jest się daleko od rodziny.